Network of Excellence

Prof. Peter Maskell er ny formand for DIME

30/11/2004

På møde den 5-6 november 2004 i Eindhoven, Holland, har DIME konstitueret sig med Professor Peter Maskell, Dr.Merc, Ph.D, som bestyrelsesformand og medlem af forretningsudvalget.

DIME er et såkaldt 'Network of Excellence' der efter en kompetitiv udvælgelsesprocedure er finansieret af EU Kommissionen's 6.rammeprogram med 4.9 millioner Euro for årene 2005-2010.

DIME står for "Dynamics of Institution and Markets in Europe", og omfatter omkring 50 forskergrupper og mere end 200 internationalt førende forskere fra alle hjørner af Europa, primært indenfor økonomi/erhvervsøkonomi.

Peter Maskell er ansat ved CBS' Institut for Industriøkonomi og Virksomhedsstrategi (IVS) og er leder af det tværuniversitære forskningscenter DRUID (Danish Research Unit on Industrial Dynamics).

Sidst opdateret: Communications // 30/11/2004