MLA Translokation

”Der er bare for få af dem”

13/05/2005

”Der er bare for få af dem”

- erhvervslivet har brug for MLA'ere

Master of Language Administration udklækkede ni nye kandidater ved translokationsceremonien 15. april. Uddannelsen og dens fagområde blev rost af repræsentanter fra Nokia, FLSmidth og Novo Nordisk.

- Uddannelsen er praksisrettet og anvendelig lige fra starten. Der er andre uddannelser der mest er teoretiske, men

Master of Language Administration
er skruet sammen til glæde for virksomheden.

Sådan formulerede Søren Enggaard, HR-chef i FLSmidth A/S, sine erfaringer med at have en MLA-studerende blandt sine medarbejdere. Ordene faldt ved translokationen i Faculty Club 15. april, hvor Christer Karlsson, dekan for CBS Executive overrakte diplomer til 9 nybagte MLA’er fra Microsoft Business Solutions, Novo Nordisk A/S, FlSmidth A/S, B&W Vølund, Pilgrim A/S, Baltic Property Trust A/S og Eltra.

Manager of Language and Terminology Development Seija Suonuuti fra Nokia fortalte om terminologiarbejdets betydning for globale virksomheder, og funktionschef Vibeke Munksgaard fra Novo Nordisk Quality Documentation Center beskrev MLA som værdiskabende faktor i virksomheden. - Vores eneste beklagelse, sagde Søren Enggaard fra FLSmidth, er at der kun er ni kandidater at uddele diplomer til.

De 9 nye MLA'er

Introduktion og velkomst ved Programkoordinator Sabine Kirchmeier-Andersen

Oplæg ved Seja Suonuuti, Terminology Manager, Nokia Finnland

Overrækkelse af diplomer ved Christer Karlsson, Dekan, Copenhagen Business School Executive

Overrækkelse af diplomer

Oplæg ved Søren Enggaard, chef for HR, FLSmidth A/S

Oplæg ved Vibeke Munksgaard, Funktionschef for Quality Documentation Center, Novo Nordisk

Oplæg ved Pia Hoffmann, MLA, Language Project Manager, FLSmidth A/S

Fra venstre: Hanne Erdman Thomsen, lektor, CBS, Yeannette Ørsted ekstern lektor, CBS, Christer Karlsson, Dekan, Copenhagen Business School Executive,Lars Johnsen, lektor, SDU, Sabine Kirchmeier-Andersen, lektor, CBS, Henrik Selsøe Sørensen, lektor, CBS.

Fra venstre: Christine Bordin Garnica, Anne-Marie Lering, Puk Lundgaard Sørensen, Pia Lyngby Hoffmann, Sabine Kirchmeier-Andersen, Irene Carolline Vonica Petersen, Bodil Uhre Nielsen, Bernadette Cathrine Kelly, Lene Krogh, Jørn Bo Kristiansen

Sidst opdateret: Communications // 18/05/2005