Lederen som performer

Sommerskolekursus med lektor, ph.d. Bent Meier Sørensen, dirigent Peter Hanke, professor, dr. phil Ole Fogh Kirkeby og gæsteprofessor violinist Paul Robertson.

06/03/2006

Handelshøjskolen Efteruddannelsescenter udbyder for første gang sommerskolekurset LEDEREN SOM PERFORMER.

Indtroduktion til kurset

Center for Kunst og Lederskab har gennem de sidste to år arbejdet med lederskabets kreative kapaciteter, og dette kursus trækker på erfaringerne fra dette arbejde. Ved hjælp af filosofisk metode og iscenesættelse af æstetisk, sanselig viden er lederskabets begrebsapparat blevet udforsket særligt med henblik på at forstå nutidens krav til lederens performance. Med internationalt gennemprøvede koncepter er der blevet etableret en æstetisk vidensdeling og en dialogbaseret praksis, som er udviklet gennem en aktionsforskning, der åbner de udøvende kunstneres viden (f.eks. musik og teater).

Lektor, ph.d. Bent Meier Sørensen fra Institut for Ledelse, Politik og Filosofi og dirigent Peter Hanke, Center for Kunst og Lederskab er kursusledere. De har sammensat et spændende program, hvor deltagerne vil møde gæster med filosofisk og kunstneriskbaggrund.

Læs mere om kurset - se nedest på denne side (pdf-fil med kursusbeskrivelse, samt link til Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter).

Målgruppe

Medarbejdere og ledere med en velfungerende praksis med ønske om at forøge evnen til at skabe inspiration, fremdrift og kraft omkring sig.

Sprog

Hoveddelen af kurset vil foregå på dansk, men enkelte sessioner vil blive med engelsk som hovedsprog. Bl.a. gæsteprofessor violinist Paul Robertson (U.K.) vil forelæse på engelsk.

Tid og sted

Kurset er i uge 34 og afvikles man.-fre. i tidsrummet 9-17 på Copenhagen Business School, Dalgas Have 15, 2000 Frederiksberg.

Hvem kan deltage på dette sommerskolekursus?

Forudsætningen for at deltage i et af Sommerskolekurserne er en samfundsvidenskabelig uddannelse på bachelor, kandidat eller HD-niveau. Ansøgere med anden faglig baggrund vil også kunne komme i betragtning, hvis de har tilsvarende faglige forudsætninger.

Pris

Prisen er kr. 17.750 excl. moms. Prisen dækker undervisningen, kursusmateriale samt forplejning under kurset.

Tilmelding kan ske elektronisk på

www.sommerskole.dk Hurtig tilmelding anbefales, da der er et begrænset antal pladser på de enkelte kurser. Skulle der være ledige pladser på enkelte kurser, vil det være muligt at tilmelde sig efter tilmeldingsfristen.

Tilmelding skal ske senest mandag den 15. maj 2006. Tilmeldingen er bindende.

Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter

Gennem samarbejde med forskere og undervisere på Copenhagen Business School har Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter mange års erfaring med at løse opgaver for en lang række virksomheder og organisationer indenfor:

• Lederuddannelse

• Efteruddannelse

• Konsulent-og udredningsopgaver

• Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter udbyder både skræddersyede uddannelsesforløb og åbne kurser.

Et samarbejde med Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter:

• er et tæt samarbejde med forskere og undervisere på CBS

• er undervisning baseret på den nyeste forskning

• er undervisning som lægger vægt på en tæt kobling mellem teori og praksis.

Sidst opdateret: Communications // 12/02/2007