Kaptajnen bliver 60

Tillykke med fødselsdagen

12/01/2006

Tillykke med fødselsdagen

Humoristisk sans, selvironi og vidtfavnende. Dynamisk, engageret og lidt blufærdig. Kvalitetsbevidst, detaljeorienteret og en kontant, men menneskelig chef. En chef, der stiller store krav til sine medarbejdere, men også store krav til sig selv.

Det er nogle af de ord, der lyder, når talen falder på CBS’ universitetsdirektør Gert Bechlund, der fylder 60 år i dag 13. januar.

Bechlund har været på CBS siden 1972 og er i dag universitetsdirektør, leder af CBS’ fællesadministration og tilforordnet CBS’ bestyrelse. I dagligdagen spænder ansvarsområderne lige fra økonomi, til personaleledelse og byggerier.

Seminar og reception

CBS holder 13. januar 2006 fra 10.30 til 13.00 et seminar om universitetsledelse i auditorium KS43 på Kilevej 14, hvor professor Hans Siggaard Jensen, professor Ole Fogh Kirkeby, professor Jan Molin og rektor for CBS Finn Junge-Jensen vil tale om moderne universitetsledelse. I forlængelse heraf er der en reception kl. 13., der markerer Gert Bechlunds 60 års fødselsdag.

Alle er velkomne

Gert Bechlund, der har en fortid som løjnant af reserven ved Kongens Jydske Fodregiment og kaptajn ved Jydske Dragonregiment, er cand.polyt og blev i 2000 udnævnt til universitetsdirektør efter en stilling som dekan ved Det erhvervsøkonomiske Fakultet (1994-2000).

Han er desuden formand for bestyrelsen for Knowledge Exchange og medlem af Styregruppen for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.

Sidst opdateret: Communications // 16/01/2006