International lederuddannelse nummer 3 i Europa

CBS ranket i Financial Times

03/10/2005

Lederuddannelsen CEMS MIM Master’s in International Management er i Financial Times ranket som den 3. bedste lederuddannelse i Europa.

CBS med i unik alliance

Uddannelsen er udviklet af en unik alliance af 17 ledende business schools i Europa og 45 store internationale virksomheder, hvor CBS og Novo Nordisk A/S er de danske medlemmer. CBS er det eneste danske universitet, der udbyder uddannelsen, og målet er at uddanne internationale topledere.

At være med i alliancen ligger i direkte forlængelse af CBS’ målsætning om internationalisering og tæt kobling mellem erhvervsliv og universitet omkring udvikling af læring.

Bedste i Norden

Derudover placerer rankingen CBS’ master programmer som bedst i Norden – og som nummer 14 i Europa på en skala fra 1 til 25. CBS er desuden placeret højt i kategorien ”value for money” og ”internationalisation”.

”CBS er udbyder af Europas 3. bedste lederuddannelse, er den bedste i Norden og kommer ind på en samlet 14 plads i Europa efter at have været vurderet benhårdt ud fra 16 forskellige kriterier. Denne ranking afspejler kvaliteten af vores masterprogrammer – og at vi er en spiller, der tages seriøst på de internationale og globale markeder. Vi er på ret kurs og fortsætter det hårde arbejde i årene, der kommer med endnu mere vægt på alumni og karriereaktiviteter,” siger dekan for Det erhvervsøkonomiske Fakultet Jens Aaris Thisted.

Sidst opdateret: Communications // 03/10/2005