International ildsjæl modtager pris

Robin Jensen, leder af Det Internationale Kontor, modtager FUHU's Internationaliseringspris

07/04/2006

Robin Jensen, leder af Det Internationale Kontor på CBS, er modtager af den prestigefyldte pris FUHU’s Internationaliseringspris for sit innovative arbejde med at sikre CBS’ studerende en international dimension i uddannelsen.

”Robin Jensen har gennem sine ti år på Det Internationale Kontor været med til at udvikle CBS’ internationaliseringsstrategi. Hun har formået at skabe over 330 samarbejdsaftaler, sendt over 5500 studerende på udveksling og modtaget mere end 7.000 udenlandske studerende. Derudover har hun været drivkraften bag CBS International Summer University Program, som har været en stor succes, der har udviklet sig fra at have 80 studerende i 1999 til 940 studerende i 2005”, lyder det i begrundelsen.

Dejligt med anerkendelse

”Det er naturligvis en stor ære for mig og alle her på kontoret at få tildelt prisen. Det er altid dejligt med anerkendelse, men det vigtigste er at få fokus på vores arbejde med internationaliseringen for at skaffe ressourcer til en fortsat udvikling. Vi oplever en stadig stigende interesse for dobbelt degrees med førende business schools verden over, og vores målsætning for de næste fem år er at realisere vores langsigtede mål om, at 50 % af vores studerende skal på udveksling under deres uddannelse,” udtaler Robin Jensen.

FUHU’s Internationaliseringspris uddeles én gang om året til en person, en institution eller en virksomhed, som har gjort en særlig indsats for at styrke internationaliseringen inden for det merkantile område. Indsatsen skal omfatte udførte aktiviteter eller initiativer, der kan fungere som gode eksempler i det fremtidige arbejde med internationalisering. Prisen er således tænkt som motivation til at fremme nyskabende internationale aktiviteter.

Sidst opdateret: Communications // 17/04/2006