Innovation og produktudvikling

200 forskere samlet til international konference på CBS

10/06/2005

200 forskere samlet til international konference på CBS

Hvordan kommer virksomheder fra idéstadie, over konceptudvikling til succesfulde lanceringer af nye produkter og services?

Hvad vil Carlsberg gøre?

Mandag den 13. juni og tirsdag den 14. juni 2005 præsenterer forskere fra hele verden mere end 120 internationale eksempler og undersøgelser på produktudvikling. Bl.a. vil Carlsbergs Innovation Manager fortæller, hvordan virksomheden - efter et par år med lanceringen af mindre succesfulde produkter - har investeret kraftigt i forbedret ledelse af produktudvikling. Hvad har de gjort for at få flere ideer? Og hvilke nye produkter vil vi se i 2005?

Produktudvikling er mere end at få en masse idéer

"Udvikling af innovative nye produkter og services er meget mere end blot at stimulere evnen til at få en masse såkaldte kreative ideer. Udvikling af nye produkter og services kræver, at virksomhederne skaber de rette rammebetingelser, og at der arbejdes med hvordan aktiviteterne ledes på en fornuftig måde," siger John K. Christiansen, professor på CBS og conference chairperson.

Sidst opdateret: Communications // 10/06/2005