Fremtidens uddannelser

Studerende fra hele landet mødes på CBS

17/02/2006

"Uddannelserne er under ideologisk beskydning: individualisering og ensretning er dagens orden. Ressourcerne tages fra os bid for bid. Vi vil gerne diskutere vores arbejdsformer, men ikke med en pistol for panden" - sådan lyder ordene fra de studerende fra mange af landets universiteter som optakt til konferencen "En bedre uddannelse er mulig!", som CBS den 25. februar lægger rammer til.

Konferencen er arrangeret af en bred vifte af studenter- og elevorganisationer i Danmark.

Tværpolitisk og spændende

”Udformningen og implementeringen af den nuværende uddannelsespolitik er gået meget hurtigt og uden den nødvendige dialog med de studerende. Nu er det på tide, at vi organiserer nogle fælles svar og alternativer for at sikre kvalitet i vores uddannelse fremover. Det skulle denne konference gerne hjælpe til!”

udtaler Katja Sløk, HA(fil.)-studerende.

På dagen bliver der bl.a talt om Bolognaprocessen og den danske uddannelsespolitik, om tendenser i uddannelsessystemet og om gennemførsel og hurtighed.

Arrangementet finder sted 25. februar 2006 fra 11 til 17 på CBS, Solbjerg Plads 3 - 2000 Frederiksberg.

Sidst opdateret: Communications // 27/02/2006