Fremtidens ansvarlige virksomheder

Tid til at CBS' alumner tankes op med ny viden

13/09/2006

Virksomheder med ansatte der har en uddannelse fra CBS har den 28. september kl. 13.00 mulighed for at få tanket op med ny viden.

Traditionen tro bliver Alumni Event skudt i gang af en paneldebat. I år vil hhv. Mads Kjær, bestyrelsesformand i Kjaer Group, Lise Kingo, koncerndirektør i Novo Nordisk og Jesper Møller, adm. direktør i Toms Gruppen hver komme med deres vinkel på emnet

The responsible business of tomorrow, og diskutere nogle af emnets dilemmaer.

Fremtidens virksomheder tænker forretningsstrategien ind i et større globalt socialt perspektiv. Kjaer Gruppen som ligger i Svendborg er et eksempel herpå.Kjaer Group A/S i Svendborg er en virksomhed, som har sin hovedforretning i Afrika og som år efter år udbygger sin position som leverandør af køretøjer og relaterede services til kontinentet. Virksomheden har netop afsluttet sit regnskab for 2005 med et resultat som forventet på 23 millioner kroner før skat og 15.5 millioner kroner efter skat. Egenkapitalen udgør per 31. december 120,6 millioner kroner.

"Som medlem af FN’s Global Compact, har vi stræbt efter en forretningsplan, der er ansvarlig overfor vores kunder, aktionærer, vores medarbejdere og deres familier - og det fællesskab vi er en del af " fortæller Mads Kjær, bestyrelsesformand i Kjaer Group. Global Compact er en guide for, hvordan virksomheder kan drive forretning i overensstemmelse med menneskerettighederne og samtidig have fokus på sin rolle i samfundet.

En faglig optankning?

Udover input til, hvordan virksomheder kan være med til at gøre verden til et bedre sted at leve vil der være mulighed for at møde nogle af CBS’ forskere, som vil invitere til mere end 30 workshops.

Forskere som bl.a. Henrik Holt Larsen, Michael Møller, Ove Kaj Petersen, Tue Tjur, Birgitte Tufte m. fl. vil dele deres viden med CBS-alumner inden for virksomheds- relevante temaer, som f.eks.: Strategisk risikostyring, Kina nu – og om 10 år, Intellectual Capital in Knowledge Economy – The Case of biotech industry, Aktuelle udfordringer i ledelse af innovation, The next President of the United States will be …, Udvikling af menneskelige ressourcer - virksomhedens vigtigste konkurrenceparameter, Globalisering, offshoring og betydning for virksomheder og arbejdskraft i Danmark, Økonomistyring og Procesledelse og Globaliseringen - hvor fører den hen og hvad er perspektivet?

Se program og tilmelding

her