Førende konference til CBS

HKH Kronprins Frederik takker ja som æresgæst

08/03/2006

HKH Kronprins Frederik takker ja som æresgæst

Når den 24. Graduate Business Conference (GBC) for 150 af verdens dygtigste MBA business-studerende fra de højst rangerende skoler i USA, Europa og Asien løber af stabelen er det første gang nogensinde i konferencens historie, at den finder sted uden for USA.

Overskriften for dagene 6.-9. april er

”Discovering Potential – Leadership from within”, og den prestigefyldte pris ”Student Leadership Award” vil blive overrakt den 7. april af Jim Deveau, grundlæggeren af moderorganisationen Graduate Business Foundation, og HKH Kronprins Frederik.

Rektor Finn Junge-Jensen kalder konferencen for

en vigtig, strategisk satsning for CBS, da vi ønsker at forstærke vores internationale position.

På konferencen, som er en blanding af talere, mini lectures og workshops, deltager bl.a. toplederne Jan Leschly og Alf Duch-Pedersen som hovedtalere – lige som yderligere en række prominente erhvervsfolk vil bidrage med erfaringer heriblandt Senior Vice President Gary Neilson fra Booz Allen Hamilton.

Temaet "Discovering Potential" er udviklet af CBS-studerende og forskere samt med konferencens partnere Novo Nordisk, Danisco, Carlsberg, Booz Allen Hamilton, Novozymes, HUR, Saxo Bank, PriceWaterhouseCoopers og Danske Bank

Graduate Business Conference har til formål at promovere et stærkt netværk blandt de deltagende studenterledere for at skabe fremtidens ledere, hvilket især sker gennem fokuseringen på videndeling og fremme af innovativ tænkning.

Ud over at GBC2006 bliver den første konference afholdt uden for USA, er det også første gang, at de førende Australske og Asiatiske skoler er inviteret.

-

De asiatiske og australske deltagere kan tilføre konferencen det sidste for at kunne diskutere virksomheders udfordringer i en global verden, hvor Asien spiller en stigende rolle, siger ansvarlig for GBC2006 Organizing Committee Peter Kiær.

Sidst opdateret: Communications // 13/03/2006