Flere søger CBS

Ansøgertallene er opgjort

02/07/2004

Flere og flere søger CBS

Selvom universiteterne stadig kæmper om de små årgange og det efter Undervisningsministeriets skøn kun er ca. 20% af en årgang, der søger optagelse på et videregående studium samme år, som de bliver studenter - er det igen lykkedes Copenhagen Business School - Handelshøjskolen at gå frem i sin samlede mængde af studerende.

HA (psyk.) er årets højdespringer

CBS nye uddannelse HA(psyk.) er årets højdespringer med langt flere ansøgere end der er studiepladser.

Uddannelsen kombinerer økonomi og psykologi og er som en stor del af CBS' uddannelser opstået på baggrund af efterspørgsel fra erhvervslivet og siden udviklet gennem et tæt samarbejde med disse. De færdige kandidater i HA(psyk.) får kompetencer, der styrker kvaliteten i de mellemmenneskelige relationer og processer, der finder sted i enhver virksomhed - sideløbende med indsigten i de økonomiske teorier.

Mindre tilbagegang for sprog end frygtet

Studiechef Annette Juhl Hansen konstaterer, at søgemønsteret fra kvote II stort set er uændret, og at søgemønsteret afspejler samfundstendenserne:

"Nogle af vores studier har det svært - fx HA(dat.), som er en kombinationsuddannelse af erhvervsøkonomi og datalogi. Det er ærgerligt, da CBS faktisk har helt fantastisk national og international forskning på området, og fordi uddannelsens kandidater ikke oplever den store arbejdsløshed."

"Til gengæld ser det ud som om, at tilbagegangen til søgningen af uddannelser på Fakultetet for Sprog, Kommunikation og Kultur er mindre end forventet. Vi ser nu kun en tilbagegang på ca. 10% mod marts måneds ca. 25%", siger Annette Juhl Hansen

.

Sidst opdateret: Communications // 12/07/2004