Få styr på primadonnaerne

Operachef Kasper Bech Holten tilknyttes CBS

24/05/2006

Operachef Kasper Bech Holten tilknyttes CBS

Ledere står over for nye udfordringer. Hvad gør man, når man står i spidsen for kreative og kunstneriske mennesker, der har unikke kvaliteter, men som ikke tåler stive rammer? Hvordan leder man uden at kvæle kreativiteten? Med samfundets radikale omstilling hen mod viden- og oplevelsesøkonomiens mange muligheder, står flere ledere også fra erhvervslivet over for sådanne udfordringer.

CBS har længe forsket i fremtidens ledelsesformer bl.a. på Center for Virksomhedsudvikling og Ledelse. Med udnævnelsen af Kasper Bech Holten, operachef ved det Kongelige Teater, til adjungeret professor sættes en tyk streg under prioriteringen af området. Når Kasper Bech Holten holder sin tiltrædelsesforelæsning d. 8. juni sker det under titlen ”Fra ledelseslogik til ledelseskunst – om at engagere ambitiøse entusiaster til sammen at præstere det sublime”.

Kunst, kultur og ledelse forenes

Kasper Bech Holten udnævnes som adjungeret professor ved CBS, fordi han udgør en vigtig ressource for dansk ledelsesudvikling. Han demonstrerer som kunstnerisk inspirator og leder en unik, intens og medrivende ledelsesform, der forener det kunstneriske og æstetiske med operaproduktionernes særlige vilkår og rammer.

Kasper Bech Holten knyttes til Center for Virksomhedsudvikling og Ledelse inden for feltet Ledelse af kunst og kultur. Samarbejdet har allerede været til stor inspiration for centerets forsker, der lige nu er i gang med at søge ind til kernen i ”Ledelse af entusiaster og primadonnaer”.

Tiltrædelsesforelæsning ”Fra ledelseslogik til ledelseskunst" finder sted 8. juni kl. 15  i Tuborg Auditoriet 2.02 Copenhagen Business School - Handelshøjskolen

Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg

Alle er velkomne