"Som at få en stil tilbage fuld af røde streger"

- siger Mads Øvlisen om ny bog om strategisk kommunikation begået af to CBS-forskere

12/09/2005

Empiri: De 50 største virksomheder i Danmark

Anders Bordum og Jacob Holm Hansen er bagmændene bag ny bog om strategisk ledelseskommunikation, som indeholder overblik, præsentation og analyse af visioner, missioner og værdier fra de 50 største virksomheder i Danmark.

”Resultatet af undersøgelsen er mildest talt overraskende. De færreste store virksomheder i Danmark lever op til de krav, som man kan stille til strategisk ledelseskommunikation,” siger Jacob Holm Hansen, ph.d.-stipendiat på CBS og den ene af bogens forfattere.

Som at få en stil tilbage med røde streger

En af de virksomheder, der underkastes nøje analyse er Novo Nordisk:

”At læse om sin virksomhed i denne bog er næsten som at have skrevet en, synes man selv, rigtig god dansk stil og så få den tilbage med masser af røde streger. Bogen ”Strategisk ledelseskommunikation” peger på, hvad vi har at lære, hvis vi lader den være vor væsentlige offentlige kommunikation om virksomhedens mål og midler,” siger Mads Øvlisen, bestyrelsesmand, Novo Nordisk, Lego og Det Kongelige Teater.

Bogen er skrevet af

Anders Bordum  og

Jacob Holm Hansen, og den udgives af Djøf Forlag.

 

For anmeldereksemplarer: Kontakt Birgitte Oppermann på bo.info@cbs.dk

Sidst opdateret: Communications // 12/09/2005