CBS officielt

Udnævnelse af ny biblioteksdirektør

14/11/2005

Udnævnelse af ny biblioteksdirektør

Et enigt bedømmelsesudvalg har besluttet at udnævne René Steffensen til chef for CBS’ bibliotek med øjeblikkelig virkning.

”CBS’ bibliotek har årligt flere end 1,1 mio. besøgende og har i en årrække været det førende universitetsbibliotek, hvad angår god service og effektive interne processer med særlig vægt på optimal ressourceudnyttelse”, siger biblioteksdirektør René Steffensen og fortsætter:

”Samtidigt står CBS’ bibliotek på linje med alle andre universitetsbiblioteker over for store udfordringer. Forskningsbibliotekerne skal forstå konstant at omstille sig efterhånden som de elektroniske ressourcer og nye omverdenskrav forandrer vores virkelighed – og det vil den i de kommende år, hvor vi blandt andet vil se en voldsom vækst i tilgængeligheden af e-bøger og andre internetbårne informationskilder. Det bliver en fornøjelse at være med i denne udvikling,” slutter han.

René Steffensen, som har bestridt stillingen som vicebiblioteksdirektør på CBS siden januar 2004, har tidligere været overbibliotekar på Kunstakademiets Arkitektskoles Bibliotek, er uddannet bibliotekar og cand.mag. i historie samt bl.a. fagligt engageret i Danmarks Forskningsbiblioteksforening, hvor han er hovedbestyrelsesmedlem.

Han overtager posten som biblioteksdirektør efter Michael Cotta-Schønberg, der for nyligt er blevet udnævnt til chef for Københavns Universitetsbibliotek.

Sidst opdateret: Communications // 18/11/2005