CBS OFFICIELT

De to kommende dekaner er nu udpeget

12/11/2004

De to dekanstillinger på henholdsvis Det erhvervsøkonomiske Fakultet og Fakultetet for Sprog, Kommunikation og Kultur er nu besat.

På Det erhvervsøkonomiske fakultet fortsætter dekan

Ole Stenvinkel Nilsson, der har været dekan siden 2000. På Fakultetet for Sprog, Kommunikation og Kultur er

Søren Barlebo Rasmussen (tidl. Wenneberg) udpeget til at overtage posten efter Ole Helmersen, der ikke har ønsket at fortsætte.

”Fremtiden byder på mange spændende udfordringer for CBS. Vi vil måle os med de bedste business schools i verden, og satser bl.a. stærkt på international profilering, positionering og ranking i de kommende år. Med valget af Ole Stenvinkel Nilsson og Søren Barlebo Rasmussen er vi nu rigtig godt på vej – og jeg ønsker dem begge tillykke med posten”, udtaler rektor Finn Junge-Jensen.

Ole Stenvinkel Nilsson er cand.merc.’er fra 1972, ph.d. i 1983 og har siden 2000 været dekan for Det erhvervsøkonomiske Fakultet.

Søren Barlebo Rasmussen (tidl. Wenneberg) er lektor i forskningsledelse og institutleder for Institut for Ledelse, Politik og Filosofi. Han er cand.merc.dat. fra 1993, har en ph.d. fra 2000 og er siden efteruddannet fra Harvard University i 2003.

Sidst opdateret: Communications // 15/11/2004