CBS kickstarter projekt

Er den sidste morgenavis død i 2014?

24/11/2005

Meget få brancher bliver så stærkt påvirket af internettet og lignende teknologier, som aviser, tv og nyhedsbranchen gør det.

Nyudviklinger af Googles overlegne søgemaskine, af bloggers, hvor enhver kan skrive sine egne historier og næste generations internet giver uanede muligheder for, at den enkelte kan sammensætte sin helt egen personlige informationskanal.

I en provokerende video (se den

her )forudses det endog, at den sidste morgenavis, som vi kender den, udkommer i 2014, hvor hele nyhedsformidlingen er erstattet af ’EPIC – Evolving Personalized Information Construct’.

På denne baggrund har Nordisk Innovations Center finansieret et Nordisk udredningsprojekt. Deltagerne kommer fra forskningsinstitutioner i de fem nordiske lande og fra en række af de toneangivende medievirksomheder i Norden.

Den danske del varetages af CBS' Institut for Informatik og fra Danmark deltager bl.a. Børsen som partner i projektet. Projektet kickstartes den 25. november med en heldagskonference på CBS.

Sidst opdateret: Communications // 28/11/2005