Billedkunstner Kent Hansen tilknyttes CKL

Billedkunstner Kent Hansen tilknyttes CKL som artist-in-residence i et år.

08/09/2005

I konkurrence med andre universiteter har LPF modtaget en bevilling fra Kunstrådet, Kulturministeriet til ansættelse af billedkunstneren Kent Hansen i et gæsteprofessorat. Kunstrådets midlertidige bevillingsordning sigter mod ansættelse af kunstnere på højt fagligt niveau inden for billedkunst, litteratur, musik eller scenekunst på danske universiteter og højere uddannelsesinstitutioner.

Billedkunstneren Kent Hansen tilknyttes fra august Center for Kunst og Lederskab, som artist-in-residence. CKL har tidligere forsket og eksperimentet med begrebet ’artist in residence’. Kent Hansen har gennem en årrække foretaget et pionér-arbejde indenfor samspillet mellem kunst, organisationer og arbejdsliv, specifik med henblik på kommunikative og innovative procedurer og forandringsprocesser. Samtidig tematiseres ledelsesfænomenet. Kent Hansen tager udgangspunkt i demokratiske processer, hvor et mangefold af interesserer i den organisatoriske kontekst involveres gennem specifikke kunstneriske forløb.

Sidst opdateret: Communications // 12/02/2007