Turisters Kulturforbrug

Inspirerende konference på Copenhagen Business School

Torsdag, 17 marts, 2005 - 13:30 to 17:00

Wonderful Copenhagen og Center for Tourism and Culture Management inviterer til seminar om:

Turisters kultur og kulturturisme i København

I samarbejde med det nyetablerede Center for Tourism and Culture Management ved Copenhagen Business School samt Sociologisk Institut ved Københavns Universitet har Wonderful Copenhagen gennemført en omfattende undersøgelse af turisters kulturforbrug i København og deres oplevelsesruter.

Kom og vær med til at diskutere undersøgelsens resultater

torsdag den 17. marts 2005 kl.13.30.

På dagen vil du også kunne møde sociolog Henrik Dahl, som præsenterer et underholdende essay om storbyturismen som sociologisk fænomen. Herudover giver centerleder Lise Lyck sit bud på, hvad den enkelte attraktion kan bruge undersøgelsens resultater til i forbindelse med attraktionsudvikling. Slutteligt holder direktør Kim Folmann Jørgensen et oplæg om, hvordan ny viden kan omsættes til handling blandt kulturattraktioner.

Tilmeld dig til dagen ved at sende en mail til Ole Kjær, olk@woco.dk.

Deltagelse er gratis, men da der er begrænset kapacitet ved arrangementet, sker tilmelding efter 'først til mølle princippet'.

Program:

13:30 Kaffe og registrering

14:00 Velkommen, ved centerleder Lise Lyck, Center for Tourism og Culture Management

14:05 ’Om at stå på Karlsbroen’ Sociolog og professor Henrik Dahl.

14:45 ’Turisters kulturforbrug - kulturturisme i København’ Præsentation af undersøgelsen v. lektor Anders Holm, Københavns Universitet og udviklingsdirektør Peter J. Hansen, Wonderful Copenhagen.

15:30 - Pause -

15:45 ’København set fra Rundetårn’ Centerleder Lise Lyck giver sit bud på, hvad den enkelte attraktion kan bruge undersøgelsen til

16:15 ’Fra viden til handling blandt danske attraktioner’ Direktør Kim Folmann Jørgensen, Fyntour & ODA (Oplevelsesudvikling i Danske Attraktioner)

16:45 Diskussion og spørgsmål. Lise Lyck leder diskussionen og samler op på dagens indlæg