Globaliseringsrådets arbejde - set i et erhvervsperspektiv

SMG Business Seminar med Anders Knutsen, bestyrelsesformand på CBS

Tirsdag, 27 september, 2005 - 17:00 to 18:30

SMG Business Seminar med Anders Knutsen, bestyrelsesformand på CBS

Hvad skal Danmark leve af i en globaliseret verden? Tanker fra regeringens tænketank om fremtidens vækst i et erhvervsperspektiv.

Globaliseringsrådet, som blev nedsat i april i år, skal rådgive regeringen om en samlet strategi for, at Danmark kan blive et førende viden- og iværksættersamfund, udvikle uddannelser i verdensklasse samt blive verdens mest konkurrencedygtige samfund. Globaliseringsrådet har fået nyttige input fra tænketanken om fremtidens vækst ("Hvad skal vi leve af i Danmark under den øgede globalisering?"), som blev nedsat af Bendt Bendtsen i 2004. Tænketankens formand Anders Knutsen vil redegøre for, hvilke tanker man har videregivet til Globaliseringsrådet.

17:00: Velkomst v. Professor Torben Pedersen

17:15: Tænketankens arbejde – set i et erhvervsperspektiv

18:15: Spørgsmål fra salen og afrunding

Seminaret er arrangeret af Center for Strategi og Globalisering.

For yderligere information, kontakt Professor Bent Petersen,

bp.int@cbs.dk, tlf: 3815 2510

Anders Knutsen er medlem af regeringens Globaliseringsråd, ligesom han er bestyrelsesformand for Danisco, LM Glasfiber Holding og Copenhagen Business School.

Sidst opdateret: Communications // 12/09/2005