Danske kommuners indkøb via Internettet

Seminar om e-indkøb i kommunerne arrangeret af Institut for Informatik og Roskilde Universitetscenter

Onsdag, 16 februar, 2005 - 10:30 to 12:30

Handelshøjskolen i København og Roskilde Universitetscenter inviterer til seminar om e-indkøb i kommunerne.

På seminaret fremlægges meget overraskende resultater fra en dugfrisk spørgeskemaundersøgelse med danske og norske kommuner.

Undersøgelsen og seminaret fokuserer på tre temaer:

• er kommunerne blevet bedre til at søge information, bestille, betale og modtage varer og services via internettet?

• er de større kommuner (målt på antal indbyggere og driftsbudget) mest flittige til at anvende e-indkøb?

• hvad er de væsentligste drivkræfter og barrierer og hvilken betydning har de e-indkøb?

Det er tredje gang at Handelshøjskolen og RUC gennemfører en undersøgelse af danske kommuners e-indkøb. Ud over at præsentere resultaterne fra nærværende undersøgelse vil seminaret også præsentere den udvikling der er sket siden 1999 og 2002, hvor undersøgelsen tidligere er gennemført (dog kun i Danmark).

Sidst opdateret: Communications // 15/02/2005