Ny universitetsdirektør til CBS

Arnold Boon bliver ny universitetsdirektør på CBS. Universitetets samarbejde med erhvervslivet og dets ønske om at involvere sig i samfundsudviklingen er vigtige faktorer for den kommende direktør.

02/09/2022

CBS får en erfaren leder, når Arnold Boon den 1. oktober bliver ny universitetsdirektør på CBS.

”Jeg har mere end 15 års strategisk ledelseserfaring, senest som universitetsdirektør ved Aarhus Universitet og tidligere som fakultetsdirektør ved Københavns Universitet. Nu glæder jeg mig til at være med til at implementere CBS’ ambitiøse strategi,” siger Arnold Boon og fortsætter:

”CBS er en spændende arbejdsplads på grund af jeres betydelige fokus på at samarbejde med erhvervslivet samt jeres ønske om at styrke engagementet i samfundsudviklingen. Innovation, internationalisering, bæredygtighed og livslang læring er andre spændende nøgleord.”

Skal være med til at løfte strategien

Rektor Nikolaj Malchow-Møller understreger, at netop Arnold Boons store erfaring med ledelse og strategi vejede tungt for ansættelsesudvalget og bestyrelsen i et ellers stærkt ansøgerfelt.

”Sammen med medarbejderne skal Arnold Boon fortsætte den gode udvikling, Fællesadministrationen er inde i, ligesom han skal være med til at løfte den strategiske udvikling på CBS. Jeg glæder mig meget til at arbejde sammen med ham,” siger Nikolaj Malchow-Møller.

Arnold Boon efterfølger Kirsten Winther Jørgensen, der siden midt i august har været afløst af konstitueret universitetsdirektør Annika Dilling.

Fakta om Arnold Boon:

• Nuværende universitetsdirektør på Aarhus Universitet
  • Tidligere direktør på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet
  • Tidligere administrationschef i Danmarks Fødevareforskning (nu en del af DTU)
  • Ph.d. i erhvervsøkonomi
  • Har en master i Public Governance