CBS går med i europæisk samarbejde om online fagudbud

CBS går sammen med 7 andre europæiske topuniversiteter og business schools om at skabe et fælles, online uddannelsesnetværk

08/06/2021

Navnet er ECOL – European Common Online Learning network, og målet er at innovere og styrke de studerendes oplevelser med fjernundervisning igennem et fælles, europæisk samarbejde med plads til forskellige tilgange til undervisning og læring.

ECOL ønsker at bidrage til det europæiske uddannelsessystem ved at skabe et fælles online fagudbud og pensum, der kan udbygges og udvikles med tiden. Studerende fra de deltagende universiteter har mulighed for at tage udvalgte online valgfag og får på den måde en unik international oplevelse hjemmefra.

De deltagende universiteter og business schools i ECOL er:

• Aalto University Business School
  • Bocconi University
  • Copenhagen Business School
  • Erasmus University, Rotterdam School of Management
  • Esade Business School
  • HEC Paris
  • University of St. Gallen
  • WU Vienna University of Economics and Business

CBS’ dekan for uddannelse Gregor Halff har for nyligt haft lejlighed til at mødes med dekanerne på de andre ECOL institutioner for at diskutere hvad corona-krisen har lært dem, hvilken rolle de videregående uddannelsesinstitutioner spiller i forhold til at imødekomme EU’s principper og mål omkring innovation, digitalisering, bæredygtighed og inklusion, og ikke mindst hvilke fordele, der er ved en europæisk integration af fag og undervisning. Du kan se eller gense webinaret her.

CBS studerende kan se hvilke ECOL fag de har mulighed for at tage i efterårssemestret 2021 på my.cbs.dk, og kan tilmelde sig fagene i den kommende valgfagsrunde 8. til 15. juni.

Sidst opdateret: Web editor - Student Communications // 11/07/2023