Ny formand for CBS-bestyrelsen er udpeget

Adm. direktør Torben Möger Pedersen fra PensionDanmark er udpeget til ny bestyrelsesformand på CBS. Lilian Mogensen, tidligere direktør i Udbetaling Danmark, er nyt bestyrelsesmedlem.

21/03/2019

Ny bestyrelsesformand
Billedkollage CBS. Foto: Ursula Bach (tv.) og ATP.

Det er rutinerede kræfter, som træder ind i CBS’ bestyrelse. Ny formand for bestyrelsen bliver administrerende direktør i PensionDanmark, Torben Möger Pedersen. Han afløser Karsten Dybvad, som udtræder af bestyrelsen efter udløb af sin funktionsperiode 30. juni. Torben Möger Pedersen er topchef gennem 25 år for Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab. Selskabet har fire gange vundet prisen som Europas bedste pensionsselskab, administrerer mere end 240 mia. kroner og har FN’s bæredygtighedsmål som værdigrundlag.

Torben Möger Pedersen har en stærk bestyrelseserfaring, blandt andet med aktuelle poster i Arbejdernes Landsbank, Gigtforeningen, Symbionfonden, Gefion Gymnasium, Det Udenrigspolitiske Selskab, Forsikring & Pension og Aalborg Universitet, hvor han udtræder som næstformand på grund af formandsposten på CBS. Han har et indgående kendskab til CBS gennem sin stilling som formand for Danish Society for Education and Business (DSEB), som tilbage i 1917 var stifter af CBS. Han underviser desuden på bestyrelsesuddannelserne i regi af CBS Executive og er også adjungeret professor på CBS.

Samtidigt er Lilian Mogensen udpeget som nyt bestyrelsesmedlem på CBS i stedet for Lisbet Thyge Frandsen, der fratrådte i 2018. Lilian Mogensen har senest været koncerndirektør i ATP/direktør i Udbetaling Danmark og er rådgiver og professionelt bestyrelsesmedlem med fokus på digitale transformationer, HR og strategi. Hun har blandt andet siddet i bestyrelsen på IT Universitetet i 12 år. Hun tiltræder omgående.

For pressekontakt klik her.

Læs mere om CBS' bestyrelse her.

Sidst opdateret: Communications // 20/10/2021