Kender du CBS Biblioteks Libguides?

Libguides er en samling guides til emner og produkter. De hjælper dig til at vælge de mest velegnede databaser og forklarer, hvordan du bruger dem.

04/03/2020

Krydsord

Billede: Colourbox

CBS Bibliotek giver adgang til mere end 120 forskellige databaser, som alle på hver deres måde er relevante for studerende på CBS.

Vi har inddelt databaserne efter emner og typer på database-siden, så du forhåbentlig kan finde de databaser, du har brug for. Men hvad indeholder databaserne og hvordan bruger man dem?

Er det svært til at finde de bedste databaser indenfor dit emne?

Hvordan gennemskuer man, hvilken database der passer bedst til det informationsbehov man har?

Der er hjælp at hente i CBS Library Libguides. Bibliotekets eksperter har sammensat en række guides, som gennemgår diverse emner i detaljer. Se f.eks. Libguides om Danske Retskilder eller Virksomhedsinformation.

Enkelte Libguides er målrettet specifikke studier og er lavet i samarbejde med underviserne. Se f.eks. AEF Business Project.

Andre Libguides er tænkt som støtte til programmer som Mendeley (som bruges til at lave referencer og litteraturlister) og Bloomberg.

De fleste Libguides er på engelsk og nogle få er kun på dansk.

Hvis CBS Library Libguides ikke er nok

Hvis Libguides ikke indeholder en guide, der dækker dit emnefelt, så kom og snak med bibliotekarerne på CBS Bibliotek Solbjerg Plads.

Bibliotekarerne kender databaserne og kan hjælpe dig med at finde nogle gode steder at søge efter data, information, litteratur, tendenser, statistik mv.

Gå til CBS Library Libguides
Gå til databaser