5 gode grunde til at bruge CBS Bibliotek

Hvorfor skal jeg bruge biblioteket, når Google er lige ved hånden? Hvad kan biblioteket tilbyde, som jeg ikke bare kan finde på nettet? Er biblioteket ikke bare et sted med bøger? Læs med og se hvorfor biblioteket er en god studiepartner.

07/10/2015

Udsigt til de nye loungeområder

Der er flere gode grunde til at komme i gang med at bruge biblioteket, når du starter eller allerede er i gang med dit universitetsstudie. CBS Bibliotek er et universitetsbibliotek, som servicerer studerende og ansatte på CBS med information og litteratur indenfor alle hjørner af CBS emneområder. Vi køber bøger, tidsskrifter, aviser, ordbøger og databaser med alverdens information så CBS’ere altid har adgang til super relevante kilder af topkvalitet.

Information og litteratur af høj kvalitet

På CBS Bibliotek har vi håndplukket en række gode databaser fra anerkendte leverandører, som matcher de forskellige informationsbehov, studerende på CBS har. I starten af dit studie har du primært brug for det, der er på pensum. Men efterhånden skal du udvide dit kildemateriale og her har biblioteket en guldgrube af litteratur og information, der ligger og venter på dig.

Pensumlitteratur

Vi har ikke klassesæt af litteraturen på pensum. Til gengæld har vi samlet alle de bøger, der er på pensum, på nogle reoler i stueetagen på Solbjerg Plads. Vi kalder det semestersamlingen og bøgerne er altid i biblioteket, så du kan tage en kopi eller læse kapitlet inden næste undervisning. Hvis du vil vide, om vi har de bøger, du skal bruge, kan du søge i Libsearch. Det er bibliotekets egen database med bøgerne på hylderne og en helt masse e-bøger og artikler. En nem måde at spare penge på.

Hjælp til at navigere i en verden af viden

På biblioteket kan du hente hjælp til hvor og hvordan du skal gribe din informationssøgning an. Bibliotekarerne har mange års erfaring med litteratursøgning og giver gerne tips til søgning og til at vælge de meste relevante steder at søge. Mange studier får også besøg af en bibliotekar, som giver en hurtig introduktion til de muligheder biblioteket tilbyder.

Attraktivt studiemiljø

Rigtig mange studerende bruger biblioteket som arbejdsplads. Uanset om det er for at slippe for overspringshandlinger, få ro til læsning eller at være en del af det akademiske miljø kan du, som CBS-studerende, booke læsepladser og grupperum i bibliotekets lokaler i Porcelænshaven, Dalgas Have og Solbjerg Plads. Du møder andre studerende, mærker pulsen og fornemmer ambitionerne i luften – og måske giver dig lyst til yde en ekstra indsats?

Lange åbningstider – døgnåbent online

På hverdage har vi åbent til kl. 23 og i weekenden til kl. 22. Det er vigtigt for os, at du kan benytte biblioteket, når det passer ind i din hverdag. Når du har brug for bøger, artikler, virksomhedsregnskaber mv. kan du, uanset åbningstider, hente det online, når bare du logger på med CBS login og password.

Så derfor – der er mange gode grunde til at bruge biblioteket, både de fysiske rum, men også alt det vi tilbyder online. Læs dagens avis online derhjemme, udnyt at du kan søge efter de gode artikler, e-bøger, markedsrapporter og virksomhedsinformation midt om natten. Brug læsesalene, mød andre og undgå overspringshandlingerne derhjemme. Og tag en snak med en af bibliotekarerne, hvis du er i tvivl om noget – vi vil meget gerne hjælpe dig videre.

God fornøjelse med studiet!

Venlig hilsen
CBS Bibliotek