CBS OFFICIELT

Læs CBS' endelige fusions-nej til Videnskabsministeriet

15/09/2006

Det er CBS’ indstilling på det foreliggende grundlag, at universitetet bør videreføres som et selvstændigt dansk erhvervsuniversitet. Danmarks erhvervsrettede forskning og innovation, henholdsvis erhvervsrettede uddannelser, videreudvikles bedst i overensstemmelse med målene i regeringens globaliseringsstrategi gennem bidragene fra en international akkrediteret dansk "business school" med mulighed for og vilje til at indgå i nationale og internationale strategiske alliancer.

CBS, der i dag er en af de største business schools i Europa, hvad enten dette måles på studentertal eller på antal videnskabelige medarbejdere, har generelt ikke problemer med "kritisk masse". CBS uddanner dimittender for et i internationalt henseende lavt beløb. CBS har det internationalt anerkendte brand, der bidrager til fortsat vækst i antallet af gode internationale partnere og øget søgning fra dygtige, internationale studerende. Forudsætningerne om tilstrækkeligt volumen, høj produktivitet, og anerkendt kvalitet er således opfyldt.

Sidst opdateret: Communications // 18/09/2006