Nye dekaner er fundet

Rektor har efter en grundig proces og i enighed med ansættelsesudvalg besat de to stillinger som henholdsvis dekan for uddannelse og dekan for forskning. Personerne er velkendte på CBS.

09/10/2014

Jan Molin fortsætter som uddannelsesdekan. Jan er uddannet cand.psyk. fra KU samt lic.merc. og dr.merc. fra CBS og har siden 1. januar 2007 været uddannelsesdekan på CBS. Jan er derudover professor mso.

Peter Møllgaard tiltræder som ny forskningsdekan på CBS. Peter er uddannet cand.polit fra KU og har en ph.d. fra European University Institute, Firenze. Han har været institutleder på økonomisk institut på CBS siden januar 2005 og er professor i Industrial Organization. Peter Møllgaard tiltræder som forskningsdekan d. 1. Januar 2015.

Rektor Per Holten-Andersen siger om ansættelserne:

- Vi er meget glade for at kunne præsentere navnene på de to dekaner. Jan Molins resultater gennem syv år som uddannelsesdekan på CBS er betydelige og taler for sig selv. Peter Møllgard er en internationalt respekteret forsker og har gennem sine 18 år på CBS, herunder næsten ti år som institutleder, fået et stort kendskab til stedet og ledelse på et universitet. Jeg ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde, siger Per Holten-Andersen.

For flere oplysninger kontakt chef for ledelsessekretariatet Martin Kramer-Jørgensen på email mj.ls@cbs.dk

Sidst opdateret: Communications // 25/01/2024