Samarbejde med Holland og Italien om sommerprogram i entrepreneurship

CBS tilbyder i et strategisk samarbejde med DTU og det bedste tekniske universitet i Italien og i Holland fra 2014 et intensivt sommerprogram i entrepreneurship og vedvarende energi.

09/08/2013

Skarpe studerende med interesse for entrepreneurship og vedvarende energi skal holde øje med et nyt sommerprogram, som giver indsigt i, hvordan man på tværs af landegrænser i Europa kan finansiere en lovende start-up og skabe frugtbare alliancer.

Styrke i entrepreneurship
CBS’ Business in Society-platform i Entrepreneurship blev inviteret til at udvikle indholdet af sommerprogrammet, som afvikles første gang i juli 2014 i Italien på Politecnico di Milano. Året efter er planen, at enten Delft University of Technology i Holland eller Danmark byder velkommen. Det fortæller Academic Director på platformen, lektor Serden Ozcan, som har udviklet indholdet og er en af flere CBS-undervisere på programmet med speciale i entrepreneurship.
-    Vi er inviteret til samarbejdet, fordi CBS på forskningssiden er en af de stærkeste business schools i Europa, når det kommer til entrepreneurship. Samtidig er vi en god teamplayer for andre universiteter og dygtige til at undervise studerende med forskellige faglighed i emnet. Her i Danmark fx gennem  BBIP-programmet (BioBusiness and Innovation Program, red.), som vi udbyder sammen med DTU og KU, siger Serden Ozcan.

Støtte fra EU-Kommissionen
EU-Kommissionen har gjort projektet muligt med økonomisk støtte. Deltagere får blandt andet undervisning i business model innovation i energisektoren, hvordan virksomheder kan samarbejde med universiteter på europæisk plan, EU-funding af start-ups i vedvarende energi og kommer på besøg i en Science Park i Italien.
-    Målet med samarbejdet mellem de tre tekniske universiteter og CBS er at blande kompetencer både fagligt, men især mellem Danmark, Holland og Italien for at skabe nye samarbejdsmuligheder. Vi er et lille land i EU sammenhæng og kan blive meget bedre til ved hjælp af europæiske samarbejder at skaffe finansiering af iværksætter- og forskningsprojekter inden for vedvarende energi som rækker fra arkitektur, over infrastruktur til almindelige energifirmaer, siger Serden Ozcan.

Sommerprogrammet har ansøgningsfrist i løbet af efteråret 2013.  Der bliver plads til 10 studerende fra DTU og 10 studerende fra CBS. CBS-studerende skal ifølge Serden Ozcan læse cand. merc., have gode karakterer og en stærk interesse i kombinationen af entrepreneurship og vedvarende energi.

For flere oplysninger kontakt Academic Director for Business in Society – Entrepreneurship, lektor Serden Ozcan, på mail soz.ino@cbs.dk.

Læs mere om Business in Society-platformen i Entrepreneurship her www.cbs.dk/entrepreneurship

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017