Anerkendt sociolog besøger CBS

Mød fransk sociolog Bruno Latour og hør, hvorfor han mener, vores samfund aldrig har været moderne.

20/02/2014

Foto: Polfoto

Næste uge besøger den franske sociolog Bruno Latour CBS til en fuldstændig overbooket forelæsning. Han er forskningschef på det parisiske Institut for Politiske Studier, Sciences Po.

Mandag den 24. februar vil han præsentere sit igangværende projekt AIME ’An Inquiry into Modes of Existence’ i selskab med projektets øvrige deltagere.

Bag forelæsningen står CBS Public-Private Platform. Academic Director på Public-Private Platform, Paul du Gay ser frem til at byde Latour og AIME-teamet velkommen.

- Bruno Latour er en af de mest betydningsfulde forskere inden for samfundsvidenskab i dag. Hans interesser strækker sig bredt over naturvidenskab, jura, politik og religion, men er samlet i en ambitiøs udforskning af en genfortolkning af, hvad det ’moderne’ betyder. Det er en fornøjelse at byde ham og AIME-teamet velkommen, siger professoren.

Bruno Latour har en række bogudgivelser i ryggen og er særlig kendt for bogen We Have Never Been Modern. Forelæsningen tager udgangspunkt i Latours nye bog An inquiry into modes of existence - Anthropology of the Moderns, hvor han forsøger argumentere for, at vi aldrig har været moderne.

Læs mere om arrangementet

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020