Vind i sejlene for CBS’ kandidatuddannelse i oplevelsesøkonomi

Uddannelsespartnerskab underskrevet med Università Bocconi

06/12/2006

I sommer udbød CBS landets første kandidatuddannelse i ledelse i oplevelsesøkonomien: MSocSc in Management of Creative Business Processes. Og ikke bare fik uddannelsen stor søgning til studiestart, men uddannelsen har også stor opbakning i erhvervslivet og køres i parløb med adskillige af Danmarks fremmeste virksomheder på feltet.

Politisk blåstempling og internationalt udsyn på plads

For nylig fik uddannelsen den politiske blåstempling, da Udenrigsminister Per Stig Møller omtalte den rosende ved konferencen ”Born Creative”, hvor emnet var, hvordan Danmark sikrede sig den nødvendige vækst i de kreative erhverv. Men nu er det internationale udsyn imidlertid også på plads. Netop i disse dage er et uddannelses-partnerskab med Università Bocconi underskrevet – en såkaldt double degree - hvor de studerende skal læse det første år på hjemuniversitetet og så det næste hos partneren i Italien.

Uddannelsens leder, Professor Peter Maskell, er begejstret: "Det nye partnerskab med Bocconi giver helt nye internationale muligheder for vores studerende efter endt uddannelse og de to uddannelser Economics in Arts, Culture, Media and Entertainment (Bocconi) og MSocSc in Management of Creative Business Processes (CBS) supplerer hinanden fantastisk godt.

CBS’ uddannelse i oplevelsesøkonomi giver de studerende redskaber til at håndtere og lede de kreative processer, der finder sted i fx filmindustrien, som i dag tæller 50 % flere virksomheder end for 10 år siden. Fokus er især på marketing, ledelse, projektorganisering, erhvervsøkonomi, styring af rettigheder, entreprenørskab, Human Resource Management og økonomistyring - og alle med inddragelse af praksis fra branchens virksomheder og organisationer.

Eksempler på CBS’ øvrige uddannelsespartnerskaber

Global Learning Opportunities in Business Education (GLOBE)

- Trikontinental, international bacheloruddannelse

CEMS Master’s in International Management (CEMS)