Uddannelse om lørdagen eller på nettet

HD-studierne har nu flere bud på en fleksibel uddannelse

24/09/2010

HD-studierne har nu flere bud på en fleksibel uddannelse

Undervisningen på HD-studierne er netop begyndt. Men hvad gør man, når hverdagen er booket med arbejde, aftenmøder, familieliv og rejser – og man også skal nå at læse HD?

Det dilemma oplever mange, som kan have svært ved at nå de to ugentlige undervisningsaftener pga. møder, familiefødselsdage eller måske fordi de er blevet udstationeret i et andet land.

Brug for fleksibilitet

To HD-linjer (Marketing Management og International Business) har hver deres bud på en løsning, der kan gøre studiet mere fleksibelt.

På linjen Marketing Management er der oprettet dels et aftenhold og dels et lørdagshold. Da undervisningen gennemføres med samme program og samme undervisere inden for den samme uge, er det muligt at erstatte evt. fravær på ens sædvanlige hold med deltagelse i det andet holds undervisning. Dermed bliver det nemmere at kunne kombinere varierende arbejdstider og rejseaktivitet med HD-studiet.

- Vi ved af erfaring, at mange af deltagerne på de to linjer ofte er ude at rejse og derfor har brug for fleksibilitet, siger klyngeleder for HD-studierne Ingrid Amalie Thorn.

Tag uddannelsen med til Dubai

Linjen International Business har som den eneste linje på HD 2. del en virtuel mulighed, hvor man kan studere, selvom man arbejder i eksempelvis Dubai. Kommunikation, aflevering af opgaver m.m. foregår via internettet.

Det er også muligt at flytte til den virtuelle linje, hvis man selv eller ens ægtefælle undervejs bliver udstationeret i udlandet.

De to linjer erstatter den tidligere HD 2. del i Afsætningsøkonomi og Udenrigshandel. Da en linje blev til to gav det samtidig mulighed for at lave en endnu skarpere profil for de to uddannelser.

Læs mere om HD-uddannelserne her.

Sidst opdateret: Communications // 27/09/2010