Netværk for ph.d.-studerende

CBS med i samarbejde, der skal skabe netværk mellem ph.d.-studerende, universitetsmiljøer, de private virksomheder og offentlige institutioner.

10/01/2004

CBS er med i et samarbejde om en ny forskerskole - DOCSOL -(Doctoral School of Organisational Learning), der som formål har at skabe et netværk mellem ph.d.-studerende, universitetsmiljøer, de private virksomheder og offentlige institutioner og på den måde gøre op med den ensomhed og isolation, der ofte kan ramme de ph.d.-studerende. Forskerskolen underviser i den faglige tradition inden for organisatorisk læring og introducerer til et forskningsmiljø, hvor ph.d.-studerende møder forskningsfeltets koryfæer, deltager i internationale konferencer og publicerer i relevante tidsskrifter.

Forskerskolen drives af tidligere CBS-lektor og institutleder Bente Elkjær (nu ansat på DPU) og er oprettet af Danmarks Pædagogiske Universitet, Aalborg Universitet, Learning Lab Denmark og Amternes og Kommunernes Forskningsinstitut.

I samarbejdet indgår også Copenhagen Business School -Handelshøjskolen, Roskilde Universitetscenter, CVU København og Nordsjælland og Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse. Desuden skal FUHU, Finansrådet, Dansk Industri og Undervisningsministeriet sikre tilknytning til praksis.

Sidst opdateret: Communications // 01/03/2004