Full-time MBA stiger 15 pladser i ranking

Det er det økonomiske tidsskrift ‘The Economist’, der står bag ranglisten

25/10/2011

15 pladser frem. Det er resultatet for CBS’ Full-time MBA-uddannelse i årets ranking i ’The Economist’, der i år er nr. 29 i Europa og nr. 1 i Norden.

- Rankingen er en af verdens vigtigste, og stigningen viser, at programmet bestemt går i den rigtige retning.  I år blev holdet fyldt op hurtigere end nogensinde før. Vi har desuden den mest erfarne klasse, målt på erhvervserfaring, og vi har flere nationaliteter end nogensinde før, siger Admissions Manager Lee Milligan.

Deltagerne kommer fra 24 forskellige lande og har det højeste gennemsnit i den Graduate Management Admission Test, som fokuserer på engelsk og matematik, og som deltagerne skal gennemføre inden optagelse på uddannelsen.

Deltagernes mangfoldighed i top

Det er andet år CBS har sin Full-time MBA-uddannelse med i opgørelsen, og i 2010 startede den på 98. plads, mens den i år er endt som nummer 83. Det er især på faktorer som mangfoldigheden blandt deltagerne og deres løn efter uddannelse, at CBS scorer højt. Størst mulighed for forbedring er der på den faktor, der tager højde for udbredelsen af alumnenetværket.

I alt deltager 113 universiteter i undersøgelsen, og i år er det Dartmouth College - Tuck School of Business, der indtager førstepladsen.

Læs også om den netop offentliggjorte ranking fra amerikanske Aspen Institute, der undersøger hvor gode business schools er til at integrere samfunds- og miljømæssige aspekter i lederuddannelser?

Her er CBS med sin full-time MBA-uddannelse nr. 8 i Europa.

Sidst opdateret: Communications // 28/10/2011