Full-time MBA blandt de bedste i Europa

CBS’s full-time MBA er i en ny undersøgelse kommet op blandt de bedste i Europa

16/12/2011

CBS’s full-time MBA er i en ny undersøgelse kommet op blandt de bedste i Europa

CBS stiger for andet år i træk på den anerkendte QS Global 200 Business School Report, som rater de bedste full-time MBA uddannelser i fem regioner. Virksomheder rater uddannelserne ud fra, hvor attraktivt det er at rekruttere nye medarbejdere fra de forskellige skoler. CBS er i år steget  med  6 pladser til nummer 11. Det bringer CBS i den såkaldte ”top-cluster” gruppe af europæiske full-time MBA-uddannelser.

Admissions manager Lee Milligan fra full-time MBA er glad for ratingen. Han siger den er resultatet af hårdt og tæt samarbejde med de studerende.

- Vi har et godt og sammentømret hold bag uddannelsen og et godt forhold til de studerende, som er åbne og ærlige om studiet. Det giver os mulighed for år efter år at udvikle programmet, så det passer til de studerendes krav, siger han.

CBS mere kendt

Nummer et på den europæiske liste er franske INSEAD, efterfulgt af London Busines School og Said Business School på Oxford University. Placeringerne i top 3 er uændret fra 2010 til 2011. QS adskiller sig fra andre lister ved at basere undersøgelsen på virksomheders vurdering af uddannelsesstederne.

- Full-time MBA på CBS er ni år gammel og er i dag mere kendt ude i verden, samtidig bliver de studerende dygtigere og dygtigere, så virksomhederne har hørt om os, når de bliver spurgt, siger Lee Milligan fra full-time MBA.

Sidst opdateret: Communications // 19/12/2011