24 timer til at skabe resultater

Ny eksamensform skal presse de erfarne ledere

04/08/2004

Med ny type af eksamensform, ganske ny i Danmark, presses erfarne ledere til at opnå resultater på kort tid. Eksamenen finder sted on location i virksomheden under virkelige betingelser. Der er ingen kære mor, når den executive lederuddannelse Master of Management Development fra Handelshøjskolen i København udfordrer sine studerende som led i de afsluttende eksamener.

Real time on site

"Eksamensformen er helt ny, og vi har store forventninger til forløbet. Lederne skal inden for 24 timer analysere et problem i virksomheden og opstille forslag til hensigtsmæssige processer, forløb og aktiviteter, så virksomheden kan blive klogere på sig selv. Det er en øvelse i procesledelse under pres og under virkelige betingelser, og der er ingen kære mor. Kan de studerende fx ikke få fat i en central nøgleperson - så må de finde på noget andet. Enkelte virksomheder har sågar opstillet mulighed for, at de studerende kan overnatte - så intet står til hinder for en Jack Bauer-præstation i særklasse", smiler professor og studieleder Jan Molin.

Eksamenformen styrker også sammenhængen mellem virksomheder og uddannelsesinstitution helt generelt - og foreløbeligt har virksomheder som TV2 Zulu, Nordea, Wonderful Copenhagen, Top Danmark og PostDanmark indgået en samarbejdskontrakt.

Sidst opdateret: Communications // 15/08/2004