MobilePay - Danske Banks svar på udfordringen fra Google, Amazon og Apple

Torsdag, 9 april, 2015 - 15:00 to 16:00

Illustration af onlinebetaling
Image credit: Shutterstock

MobilePay har taget danskerne med storm. Over to millioner danskere benytter den populære app til nemme betalinger. Løsningen breder sig i hastigt tempo til online handel, kommuner, butikker og andre områder. Samtidig foregår der en mindre revolution i den finansielle sektor. Danskerne bliver stadig mere digitale. Kunderne flytter i stigende grad simple transaktioner væk fra de fysiske filialer og over på mobile platforme. Parallelt udvikler Danske Bank nye digitale services til kunderne f.eks. kontaktløse kort, online møder, elektronisk forbrugsoverblik - og altså MobilePay, som er et af bankens kontante svar på udfordringen fra store globale brands som Google, Amazon og Apple.

Mød Danske Banks direktør Tonny Thierry Andersen, som har hovedansvaret for bankens satsninger på det digitale område. Tonny er lige kommet hjem fra Silicon Valley, hvor han har mødt verdens førende virksomheder og udviklere indenfor digitale løsninger til fremtidens kunder. Hør ham binde MobilePay og bankens udvikling sammen med globale tendenser som cloud computing, big data og digitale økosystemer. Og hør ham fortælle, hvordan man transformerer den klassiske bank og tager disruptive skridt for at beskytte den eksisterende forretning, bygge ny forretning og skabe stærk konkurrenceevne overfor nye globale aktører.

Arrangementet afholdes af Department of IT Management med velkomst af Institutleder Professor Jan Damsgaard

Tid: 9. april klokken 15:00-16:00
Sted: Copenhagen Business School, Solbjerg Plads 3