Projektdeltagere

• Coordinator: Julie Uldam

Netværk om Social Innovation og Borgerengagement (n-SICE)

Abstract:

Formålet med netværket n-SICE er at udforske case studies om borgerengagement på forskellige niveauer – på tværs af nationale og lokale niveauer og den frivillige sektor. På grund af den usammenhængende forskning om socialt engagement i denne kontekst, akademisk, sigter n-SICE mod at bygge teoretiske og empiriske broer mellem ledelsesstudier, Corporate Social Responsibility og mediestudier og spørger:1. Hvordan kan vi vedligholde mobiliseringen af civilsamfund ud over den kortvarige involvering i forbindelse med at stemme, tage del i en demonstration, deltage i en underskriftsindsamling eller give et engangsbeløb?2. Hvordan sikrer vi, at social innovation udspringer fra borgeren?3. Hvilken rolle spiller medier i borgerengagement and hvordan kan online medier hjælpe med at omkonfigure disse udfordringer?

Type:

Public (National)