Projektdeltagere

Design af Flow og Navigation i Lufthavne (Triagonal)

Abstract:

Formålet er at afdække innovationspotentialet i et forsknings- og udviklingssamarbejde mellem virksomheden Triagonal og Institut for IT Management (ITM), Copenhagen Business School om udvikling af et wayfinder og oplevelsessystem til lufthavne. Størrelse og komplekse indretninger udfordrer passagerflows og wayfinding i lufthavne. Rejsende med nye netbaseret teknologier peger på en løsning. Men hvordan bruger rejsende teknologierne og hvordan udnytter lufhavne dem?Tilgangen er idegenerering, konceptudvikling og low-fi prototyping. Fokus er passageroplevelse og intuitiv wayfinding. Vision: Et system, som støtter den rejsendes informationsbehov og bevægelse gennem en lufthavn, og giver æstetiske oplevelser. Det andet perspektiv er lufthavnes behov for passagerdata, mhp. udvidelse af viften af services til stakeholders.

Type:

Public (National)