Projektdeltagere

Netværksturisme baseret på mobilteknologi (Commentor)

Abstract:

Formålet med dette projekt er at udfolde en produktudviklingside om netværksturisme baseret på mobilteknologi. Forskellige generationer betjener sig af forskellige medie- og informationskanaler. Således er, sideløbende med den klassiske turisme, en community-baseret turisme begyndt at vise sig. Den gør brug af sociale medier og lokationsbaserede tjenester og giver helt nyt indhold og ny mening til det at være rejsende.Vores vision er et forsknings- og udviklingssamarbejde om nye teknologier, et brugerperspektiv og en ny mobil adgang til turistinformation (klassisk og netbaseret), der åbner for personificeret turisme. Tilgangen er idegenerering, konceptudvikling og low-fi prototyping. Herunder også afdækning af nødvendige kompetencer med henblik på at identificere potentielle partnere til et egentlig projekt.

Type:

Public (National)