Projektdeltagere

  • Partner: Søren Jeppesen

Strategiske innovative partnerskaber til globale vækstmarkeder (Innovative Partnerskaber)


Abstract:

Formålet med STRATEGISKE INNOVATIVE PARTNERSKABER TIL GLOBALEVÆKSTMARKEDER er at skabe grundlaget for nye globale vækstmuligheder for regionens virksomheder igennem træning og opbygning af kompetenceudviklende forløb omkring innovative partnerskaber mellemvirksomheder, forskere og danske NGO’er. Dette ved at opbygge og tilvejebringe ”kompetence- og videninfrastrukturen” fra identifikation af konkrete markedsmuligheder til lancering af nye virksomhedsinitiativer i samarbejde med NGO’er, forskere og virksomheder. Dette med sigte på at netværkene igennem konkrete partnerskaber opnår fælles kompetencer, adgang til ressourcer og netværk til skabe fundamentet for at opnå adgang til følgende vækstmarkeder:1. Vedvarende energi, hvor der anslås at eksisterer et umødt markedspotentiale på 433.4 milliarder USD2. Fødevarer, hvor det anslås at der eksisterer et umødt markedsbehov på 2.894 milliarder USD3. Vand, hvor der eksisterer et umødt markedsbehov på 20.1 milliarder USD

Type:

EU

Bevillingsgiver:

Den Europæiske Socialfond

Institut:

Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse

Samarbejdspartnere:

Den Erhvervsdrivende Fond Nordjysk Fødevare Netværk, Aalborg Universitet, Dansk Industri, CARE Danmark, Danish Water Forum , Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, Mellemfolkeligt Samvirke, Dansk Røde Kors, Københavns Universitet, Teknologisk Institut

Status:

Afsluttet

Startdato:

01-01-2011

Slutdato:

31-12-2013

The page was last edited by: Dean's Office of Research