STARK wins this year’s HBH Prize

Close collaboration with companies is of paramount importance to CBS and to our students. STARK was announced as this year’s winner of the HBH Prize. The HBH Prize is awarded annually by researchers at CBS and the HBH Foundation for state-of-the-art marketing by a Danish company or organisation.

16/09/2022

“Vi er stolte af at modtage HBH Prisen, og vi er særligt begejstrede for det kommende samarbejde med alle de talentfulde studerende på CBS. Selvom STARK er førende på markedet og en af Danmarks største virksomheder, er vi mindre velkendte uden for vores egen branche – det kan HBH Prisen være med til at lave om på,” siger Britta Korre Stenholt, administrerende direktør for STARK.

Ved prisuddelingen blev Troubleshooter Prisen også uddelt. Det er en prestigefuld pris på 50.000 kroner, som tildeles den studerende eller gruppe af studerende, der har skrevet det bedste speciale i samarbejde med Rambøll, som vandt HBH Prisen sidste år.

“Det er af afgørende betydning for vores studerende, at de får erfaring med den virkelige verden. Jo mere interaktion med virksomheder under studietiden, jo større forskel kan vores studerende gøre. I såvel erhvervslivet som i samfundet. Lokalt og globalt,” siger Nikolaj Malchow-Møller, rektor for CBS.

CBS studerende skriver speciale sammen med STARK

Dette års kandidatstuderende vil kunne gøre en forskel i den virkelige verden, hvis de vælger STARK som case. STARK har fremsat seks forskellige temaer: virksomhedsmodel, digitalt lederskab, bæredygtighed, digitalisering, logistik og organisationskultur.

“Temaerne dækker alle sammen områder, hvor vi vil se store og spændende forandringer i de kommende år.  Derfor ser vi frem til, at de studerende ser nye og anderledes muligheder, end vi selv ville være i stand til – og til, at de helt bevidst provokerer os til at gøre tingene på en anden måde, end vi er vant til,” siger Britta Korre Stenholt.

Hele byggebranchen står ved en korsvej, hvor blandt andet efterspørgslen på effektivitet på byggepladsen, bæredygtighed og digitalisering vil skabe store forandringer.

“Det vil også påvirke STARKs måde at drive forretning på i forhold til vores kunder, og derfor er temaerne yderst relevante for både STARK, men også hele industrien. Det er helt reelle udfordringer for STARK, og vi ser meget frem til at høre de studerendes svar,” tilføjer Britta Korre Stenholt.

Om HBH Prisen

Siden 1991 har CBS og HBH Fonden hvert år uddelt HBH Prisen. Bag prisen står Henrik Bødtcher-Hansen, som grundlagde virksomheden H. B. Hansen A/S kort efter anden verdenskrig og gjorde HBH til et folkekært mærke indenfor elapparater. Blandt modtagerne af HBH Prisen finder man Mikkeller, B&O Play, VELUX og Hi-Fi Klubben.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 11/07/2023