Professor i global virksomhedsstrategi bliver æresdoktor på CBS

Global virksomhedsstrategi og især multinationale virksomheder, som opstår ud af vækstmarkeder, er temaet, når CBS hædrer professor Alvaro Cuervo-Cazurra fra Northeastern University med titlen æresdoktor. Alle er velkomne til tiltrædelsesforelæsning fredag 15. marts.

07/03/2019

billede_af_aeresdoktoren_617_x_347.png
Foto: Privatfoto

Det er en erfaren professor ud i global virksomhedsstrategi, som udnævnes til æresdoktor i 2019.
Alvaro Cuervo-Cazurra er professor i International Business and Strategy ved D’Amore-McKim School of Business at Northeastern University i Boston, USA, og er citeret mere end 7.500 gange ifølge Google Scholar. Han har modtaget flere priser for sin forskning, er fellow ved Academy of Management og medredaktør for Global Strategy Journal.

Hans geografiske ekspertområde er Latinamerika med tre gennemgående temaer i sin forskning:

- Internationalisering af virksomheder, med særligt fokus på multinationale virksomheder fra vækstøkonomier

- Kompetenceudvikling, især mht teknologiske kompetencer

- Internationale styrelsesmæssige udfordringer med fokus på korruption

Det er Institut for International Økonomi, Politik og Business på CBS, som har udpeget professor Alvaro Cuervo-Cazurra til æresdoktor.

Tiltrædelsesforelæsning og er samme dag som CBS’ årsfest, og alle er velkomne. Forelæsningen finder sted på Solbjerg Plads 3, lokale SP202, 15. marts fra kl. 10:00-11:00. Den efterfølgende reception finder også sted på Solbjerg Plads 3, Rotunden på 2.sal fra kl. 11:00-12:00.

For tilmelding kontakt Carina Kavanagh, Ledelsessekretariatet, mail: cka.ls@cbs.dk

Læs mere om Alvaro Cuervo-Cazurra her.

Sidst opdateret: Communications // 08/10/2019