CBS har udpeget to nye dekaner

Rektor har efter indstilling fra et enigt ansættelsesudvalg besat de to stillinger som henholdsvis dekan for uddannelse og dekan for forskning.

24/10/2017

CBS’ nye uddannelsesdekan hedder Gregor Halff. Gregor Halff er hollandsk statsborger og har boet og arbejdet i udlandet de sidste 30 år. Han er i øjeblikket vicedekan på Singapore Management University (SMU). Gregor er 47 år, uddannet i kommunikation fra Westfälische Wilhelms-Universität i Tyskland, har en ph.d. fra samme universitet  og er pt. professor i virksomhedskommunikation ved Singapore Management University (SMU).

CBS’ nye forskningsdekan hedder Søren Hvidkjær. Søren har en ph.d. i finansiering fra Cornell University og har siden 2008 været ansat på CBS som professor i finansiering. Søren er 48 år og har siden 2012 været institutleder på Institut for Finansiering på CBS.

Rektor Per Holten-Andersen siger om ansættelserne:
- Vi er efter en lang proces meget glade for at kunne præsentere de to nye dekaner.

- Søren Hvidkjær er ikke ukendt på CBS, da han de sidste fem år har været institutleder på CBS. Med Søren får vi en person, der kender CBS godt og som jeg er overbevist om vil blive en gevinst for CBS. Søren er kendt som en meget dedikeret forskningsleder og har derudover en flot forskningskarriere, der er grundlagt ved nogle af de bedste universiteter i USA og Europa.

- Gregor er et mere ”ubeskrevet blad” både på CBS og i Danmark, men jeg er sikker på, at CBS vil få meget stor gavn af hans kompetencer inden for undervisning og ledelse, samt hans høje energiniveau og kommunikationskompetencer. Med sin internationale erfaring kan Gregor bidrage med nye, vigtige perspektiver på udviklingen af uddannelser såvel som studieadministration.

- Jeg ser meget frem til et godt, konstruktivt samarbejde med dem begge, siger Per Holten-Andersen.

Søren Hvidkjær starter den 1.1.2018. Gregor Halff starter den 1. april 2018, da han skal afvikle sine kontraktlige forpligtelser på SMU.

Universitetsdirektør Kirsten Winther Jørgensen og rektor Per Holten-Andersen byder Søren Hvidkjær og Gregor Halff velkommen i direktionen på CBS.

Kontakt chef for ledelsessekretariatet Martin Kramer-Jørgensen på mj.ls@cbs.dk for yderligere oplysninger.

20 % af ansøgerne til de to stillinger var kvinder og 80 % var mænd.
Til første interviewrunde var der 50 % kvinder og 50 % mænd.
Til anden interviewrunde var der 40 % kvinder og 60 % mænd.

Ansættelsesudvalg
Rektor: Per Holten-Andersen