Opbrud i dagligvarehandlen - Koden til kunderne

Business-konference tirsdag den 25. november kl. 8.30-12.30 hos Berlingske. Konferencen holdes i samarbejde med CBS.

Tirsdag, 25 november, 2014 - 08:30 to 12:30

I Danmark har vi butikker nok til at forsyne en befolkning på 15 millioner mennesker, selv om vi kun er 5,5 millioner.
Vi er midt i et benhårdt udskilningsløb mellem de førende dagligvarekoncerner, men ser vi også et reelt skifte i kundernes adfærd og indkøbsvaner?


Deltag i  konference om opbrud i dagligvarehandlen, hvor du får indblik i:
- Internationale tendenser: Hvordan knækker du koden til kunderne?
- Discount eller kvalitet: Farvel til butikker i midtermarkedet?
- E-handel med fødevarer: Vejen til det store gennembrud?
- Nichekoncepter på fremmarch: Hvordan er deres chance for at overleve?

Du kan møde talere som
- Colm O'Brian, Distribution Sector Industry Client Teams Director, IBM, Ireland.
- Per Thau, koncernchef i Dagrofa
- Jesper Wacherhausen, koncerndirektør i Coop og direktør for Irma.dk
- Birgitte Escherich, medstifter og chefideolog bag Mad Marked
- Fødevareminister Dan Jørgensen
- Lektor Mogens Bjerre, CBS

 

PROGRAM 25. NOVEMBER

09.00-09.15: Det store udskilningsløb. Velkomst og dagens program. Ved Mogens Bjerre, lektor på Institut for Afsætningsøkonomi på CBS, og dagens ordstyrer. Hør om vindere og tabere i dagligvarehandlen i Danmark.

09.15-09.45: Koden til kunderne. Threats and global trends in the Grocery Retail business. Speech by Colm O'Brian, Distribution Sector Industry Client Teams Director, IBM, Ireland.

09.45-10.15: Discount eller kvalitet. Ved Per Thau, koncernchef i Dagrofa, der har lanceret en hel ny strategi for landets tredjestørste dagligvarekoncern. Hør om planerne og investeringerne i Meny og Kiwi. Er vejen til vækst at levere de bedste fødevareoplevelser for kunderne?  

10.15-10.45:  Pause

10.45-11.15: Gennembrud for e-handel. Ved Jesper Wacherhausen, koncerndirektør i Coop og direktør for Irma.dk. Med etablering af stort centrallager, udvidet sortiment og forbedret leveringsservice har Coop styrket satsningen på Irma.dk, der nu omsætter for et trecifret millionbeløb. Hvordan og hvor stort vil Coop satse på salg af dagligvarer på nettet?

11.15-11.45: Nichekoncepter vinder frem. Ved Birgitte Escherich, medstifter og chefideolog bag Mad Marked, der satser på lokale råvarer til lokale borgere på bæredygtig vis. Mad Marked findes i flere danske byer, men er konceptet også økonomisk bæredygtigt?

11.45-12.15: Kampen om middagsbordet. Input og debat om måltidstænketanken med deltagelse af fødevareminister Dan Jørgensen (S).

12.15-: Opsamling efterfulgt af frokost.


Tilmelding og yderligere info på: www.lidtmere.dk/berlingskeshop/business-26/dagligvarer

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017