Anne-Marie Skovs tiltrædelsesforelæsning som adjungeret professor på Institut for Organisation

Onsdag, 7 november, 2018 - 14:00 to 16:00

Anne-Marie Skov

‘Purpose, strategy and cultural identity during transformational change
Om betydningen af at skabe sammenhæng mellem formål, strategi og virksomhedsidentitet under store forandringsprocesser.

Det mest konstante vilkår for ledelse og medarbejdere i danske og internationale virksomheder og organisationer er forandring. Ofte er der tale om store transformationelle ændringer – fusioner, opkøb, turn-arounds eller ligefrem disruptions – som ændrer processer og bryder med eksisterende vaner og strukturer. Det stiller store krav til ledelsens evne til at kommunikere både visionært og konkret og til medarbejdernes omstillingsparathed og accept af forandringens nødvendighed. Hvis forandringen mislykkes, er alle tabere, de økonomiske konsekvenser enorme og organisationens omdømme under pres.
Med udgangspunkt i konkrete erfaringer fra Carlsberg, Novo Nordisk, Novozymes og Tuborgfondet argumenterer Anne-Marie Skov for, at forudsætningen for en succesfuld forandringsproces er, at der overalt i organisationen skabes sammenhæng mellem arbejdet med strategi, formål og organisationsidentitet, at ingen af de tre områder må overlades til funktionelle stabe, men forankres strategisk i topledelsen, at der skal være en tæt sammenhæng mellem strategi og handling og at strategisk kommunikation spiller en afgørende rolle.
Anne-Marie Skov har i mere end 30 år haft det øverste ansvar for kommunikation og bæredygtighed i globale virksomheder som Novo Nordisk, Novozymes og Carlsberg, hvor hun sad i Carlsbergs Executive Committee fra 2004-2015. Hun er uddannet cand.mag. på KU og efteruddannet på Stanford og IMD. Anne-Marie er i dag direktør i Tuborgfondet og har bestyrelsesposter i WWF-Danmark, DIS og Danske Fondes Videnscenter. Sidder i Styregruppen ved CBS Center for Civil Society Studies.

Program:
14.00 Velkomst ved Institutleder Signe Vikkelsø

14.05 Præsentation af Anne-Marie Skov, Professor Majken Schultz

14.15 Tiltrædelsesforelæsning ved Anne-Marie Skov

15.00 Reception

Location: Copenhagen Business School, Kilevej 14 A, lokale Ks71, 2000 Frederiksberg

Tilmelding skal ske senest d. 31. oktober via seminar.ioa@cbs.dk

Sidst opdateret: Communications // 08/10/2019