The dean of the brand

En af verdens mest respekterede tænkere - David Aaker - kommer

10/05/2004

Brand-guru

"There is no Nobel Prize in marketing ... But if there were one, David Aaker surely have won it" - sådan er ordene fra Financial Times i april 2004, da David Aakers nye bog

Brand Portfolio Strategy anmeldes.

Kæmpe succes på forhånd

David Aaker er på tour i Europa i anledningen af sin nye bog - en bog, der har fået omfattende mediedækning i USA, og han kommer nu til København - nærmere bestemt til Copenhagen Business School.

Den 12. maj holder David Aaker forelæsningen "Hybrids, The Heavenly Bed and Purple Ketchup" for over 500 CBS-studerende, som alle møder op for at blive inspireret og og beriget af en af verdens førende tænkere inden for branding.

Skaber af forskningsfelt

"At få besøg af David Aaker er utroligt spændende, fordi han er skaber af et helt forskningsfelt og af det moderne branding-begreb: at tænke branding strategisk. At se ham på CBS gør forskningen virkelig på en anden måde. Aaker er, hvad jeg vil kalde for en pragmatisk akademiker - og med stor succes. Han forstår virkelig at linke mellem koncept og praksis på en ualmindelig god måde og er en stor inspiration for alle. Bl.a. også for CBS' brandstudies, som er ét af de få steder i Europa, der driver brand som stategi", siger professor Majken Schultz, der på selve dagen vil holde en kort introduktion til David Aaker og forskningfeltet.

Tid 12.05.2004 16.30

Sted CBS, Solbjerg Plads 3

Lokale BG Fonden Lecture Hall s.01

Aaker is described by Brandweek magazine as "the dean of the brand equity movement", he is one of the world's most respected thought leaders on the subject of brand. He is an active speaker in the U.S., Europe, South America, and Japan.

Aaker has published more than 90 articles and 11 books, including Managing Brand Equity, Developing Business Strategies, Building Strong Brands and Brand Leadership. His new book, Brand Portfolio Strategy, is out in May 2004.

His articles have appeared in many notable publications, including the Harvard Business Review, the Journal of Marketing, and the California Management Review.

Sidst opdateret: Communications // 18/05/2004