Pris til CBS

CBS er blevet udnævnt til Årets Iværksætteruniversitet 2004

01/10/2004

Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling har kåret CBS til Årets Iværksætteruniversitet 2004.

"CBS er meget glad for den ærefulde titel som Årets Iværksætteruniversitet. Vi har i de senere år til stadighed udviklet vores undervisning, så den, gennem praktikforløb, inddragelse af eksterne undervisere, tværfaglige læringsforløb, projektarbejde, kurser i forretningsudvikling, etc., understøtter de studerendes kompetencer og motivation for at blive iværksættere. CBS har stærkt fokus på at styrke iværksætterkulturen, -lysten og -evnen de kommende år, og det er dejligt at se, at vi er kommet godt fra start ", siger dekan Ole Stenvinkel Nilsson.

Kåringen er foretaget på baggrund af videnskabsministeriets iværksætterbarometer, hvor temperaturen på iværksætterlysten hos 5000 studerende på universiteter landet over er taget.

I kåringen fokuseres på, hvilket universitet, der har udviklet sin iværksætterkultur mest i forhold til 2003:

• Hvordan universitetet inspirerer til opstart af egen virksomhed

• Det faglige udbud til studerende

• Andelen af iværksætteraktive på universitetet

• De enkelte universiteters iværksætterpotentiale

Sidst opdateret: Communications // 27/10/2004