Kan man sætte en pris på - værdiansætte - menneskeliv?

Ved en konference på CBS vil den fremtrædende amerikanske professor Kip Viscusi fra Harvard Law School diskutere værdisætning af menneskelivet - med direktøren for det danske Institut for Miljøvurdering, Bjørn Lomborg, som kommentator.

17/10/2003

Kip Viscusi vil bl.a. fremlægge og drøfte spørgsmål så som "Er det muligt at værdiansætte menneskeliv, og hvordan gøres det i givet fald ? og hvad er værdien af et menneskeliv? Hvad er i så fald konsekvenserne for den måde samfundet prioriterer dets ressourcer?"

Konferencen "The Value of Life and Priorities of Public Policy" foregår 27. oktober.

Sidst opdateret: Communications // 10/10/2004