Joanne Martin på CBS

Arrangementet tiltrækker ph.d.-studerende fra hele Europa

14/04/2004

I forbindelse med Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelses 10 års jubilæum taler Joanne Martin i dag på CBS om "Organizational Culture beyond a Managerial View".

Ph.d.-studerende fra hele Europa

Joanne Martin er, ud over sine omfattende organisationsstudier, kendt for sin støtte til yngre forskere og nye forskningsinitiativer og modtager i 2000, som den første kvinde nogensinde, prisen "Distinguished Educator Award" fra Academy of Management for sin indsats. Således har arrangementet på CBS tiltrukket ph.d.-studerende fra hele Europa.

Majken Schultz beskriver Joanne Martin således:

"Every time new strong ideas and concepts emerge in academia people tend to ask two questions: 1) Will this be a new and lasting contribution to our collective knowledge or is this a another passing management fad? 2) Who are we still reading and talking about 10 years after? Professor Joanne Martin is one of those people."

Det er stadig muligt at tilmelde sig arrangementet på bsr.ikl@cbs.dk

Joanne Martin er Fred H. Merrill Professor of Organizational Behavior på Stanford Graduate School of Business (GSB), hvor hun har været ansat siden 1977. Hun har udgivet utallige papers, artikler og bøger - bl.a. "Cultures in Organizations: Three Perspectives" og "Organizational Culture: Mapping the Terrain".

Sidst opdateret: Communications // 21/04/2004