Grænseløs kompetence

International kompetence er en ny farve i den palet af kompetencer, som nyuddannede skal besidde

30/06/2004

Fokus på internationale kompetencer

Studerende i dag skal i langt højere grad vænne sig til at betragte hele verden som arbejdsplads.

"På CBS betyder det først og fremmest, at dimittenden behersker fremmede sprog, ikke kun engelsk, men også gerne et andet verdenssprog", siger Jens Aaris Thisted, formand for Internationalt Udvalg. "Men internationale kompetencer indebærer også at kende de vilkår, der hersker i et fremmed land, og, hvad der er nok så vigtigt, at kunne tilpasse sin måde at arbejde på, så der skabes resultater på andre vilkår".

Aftaler med 270 universiteter

Gennem udvekslingsaftaler med andre universiteter stræber CBS efter at give de studerende en forsmag på, hvad det vil sige at arbejde i en anden kultur. CBS har en række internationale aftaler med over 270 universiteter globalt.

Uddannelser på engelsk

Også det voksende udbud af engelsksprogede programmer er et led i kvalitetssikringen af uddannelserne - men tiltrækker også mange udenlandske studerende. Senest er udviklet internship-programmer, hvor projektarbejde i virksomheder kombineres med akademiske studier, især på MBA-niveau.

Sidst opdateret: Communications // 09/07/2004